zondag 3 april 2011

Motor stopt ermee...

Ja, kwam ik gisteren van mijn werk terug (ja, ja, op zaterdag), stopt tijdens het fietsen de ondersteuningsmotor ermee... Moet ik het helemaal zelf gaan doen in dat warme weer van zaterdag.

Natuurlijk stopte de motor er niet zomaar mee. Ik fietste gewoon te hard. Geen idee waarom, maar de snelheid lag bijna continue op 27 km/h. De ondersteuning stopt normaal bij 25,5/26, maar had er vandaag zin in en hield het vol tot 27 (als ik calibreer, stopt de motor netjes bij 25, maar als ik een aantal dagen gefietst heb, loopt de hulp iets op, totdat er regelmatig foutmeldingen komen; dan moet ik weer calibreren). Ondanks een gevoelsmatige tegenwind, reed ik toch constant rond de 27+ km/h. De motor was steeds aan het 'denken'; wel helpen, niet helpen, wel helpen, niet helpen...

Kortom de terugrit gister was eigenlijk een perfecte rit.

De rit was tevens de eerste van de komende week, die ik via een alternatieve route moet rijden. Mijn vaste route gaat over een viaduct over de snelweg, dat op dit moment gerenoveerd wordt en 'afgesloten voor alle verkeer' dus ik ga er van uit dat dat ook voor de fiets zal gelden.
Ik moet dus ongeveer 1,5 km omrijden.
Het lastige daarvan is, dat ik op de bestaande route iedere kuil, hobbel, grasspriet, overhangende tak etc. weet te zitten en die tijdig kan omzeilen. Op een nieuwe route is dat niet het geval. Iedere bult moet ik opnieuw leren en het is soms lastig de snelheid erin te houden.
Daarnaast kom ik via deze route over diverse fietspaden, die van links naar rechts over de weg gaan: dus 3x de weg oversteken.
Nog erger zijn de schitterende Limburgse boerendorpen waar ik nu doorheen fiets. Met dit mooie weer wordt er weer volop over de akkers gereden, mest uitgereden etc. De heerlijke geur van stront hangt overal. De bijbehorende vliegen helaas ook.
Ik kwam terug in een wit T-shirt. Toen ik thuis was, zaten er allemaal zwarte plekken van de vliegen op (gelukkig nog net geen rode plekken...).
Maar goed. Het zijn maar 5 dagen, dan kan ik weer via de oude route gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.